کوتاه ترین فرد جهان | براساس آمارهای گینس

کوتاه ترین فرد جهان | براساس آمارهای گینس

 گینس تأیید می کند که چاندرا بهادر دانگی از نپال کوتاه قدترین مرد جهان که در ۲۰۲۲ فوت شد. اندازه او 54.6 سانتی متر (21.5 اینچ) بود.

چاندرا 5.3 سانتی‌متر کوتاه‌تر از جونری بالاوینگ فیلیپینی است که قد او 59.9 سانتی‌متر (23.5 اینچ) است.

کوتاه ترین مرد جهان براساس گینس

چاندرا ادعا می کرد که 72 سال سن و 14.5 کیلوگرم وزن دارد. او تمام زندگی خود را در دهکده کوهستانی دورافتاده نپال Rhimkholi در حدود 250 مایلی غرب کاتماندو گذراند. او با پنج برادرش (همه با قد متوسط) در آنجا زندگی می کند و با بافتن لباس های سنتی نپالی امرار معاش می کردند. خانه چاندرا آنقدر دور بود که تا همین اواخر مورد توجه قرار نگرفت. و در واقع یک پیمانکار جنگلی که در حال قطع چوب در روستا بود با او ملاقات کرد و به رسانه های محلی اطلاع داد.

چاندرا مردی از نپال کوتاه ترین مرد جهان

قامت چاندرا برای او یک مشقت بود. او به شدت از دشواری‌های قرار گرفتن در دنیایی با اندازه آگاه بود. با این حال او امیدوار بود که عنوانش در گینس عاملی برای بهبود زندگیش باشد. "من بسیار خوشحالم که توسط رکوردهای جهانی گینس به رسمیت شناخته شدم و نامم در کتاب نوشته خواهد شد. این یک چیز بزرگ برای خانواده من، روستای من و کشورم است. من بسیار خوشحالم.

مقایسه قد کوتاه ترین فرد جهان با سایر اجسام

در آن زمان کریگ گلندی، سردبیر رکوردهای جهانی گینس، گفت: "من دائماً از شکستن این رکورد شگفت زده می شوم. درست زمانی که فکر می کنید کوچکتر شدن این رکورد غیرممکن است، آقای چاندرا می آید و همه ما را شگفت زده می کند. چیزی که من به همان اندازه قابل توجه می دانم سن اوست اگر واقعاً 72 سال داشته باشد، با اختلاف مسن ترین فردی است که رکورد کوتاه ترین مرد را در تاریخ 57 ساله گینس دریافت کرده است.

کریگ ادامه داد: "وظیفه ما اندازه گیری و ثبت آنچه در جهان می افتد به عنوان سندی برای تاریخ است."

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد