قدیمی ترین خالکوبی دنیا | براساس آمارهای رسمی

قدیمی ترین خالکوبی دنیا | براساس آمارهای رسمی

قدیمی ترین خالکوبی های جهان!

قدیمی‌ترین خالکوبی‌های فیگوراتیو یک گوسفند و یک گاو نر وحشی برای یک مرد مومیایی، و یک سری شکل S و یک نقش L شکل برای یک زن مومیایی است که مربوط به سه هزار سال قبل از میلاد (3351-3017) یافت شده است.

مومیایی‌های به نام گبلین - که نام آن‌ها برگرفته از مکانی در مصر است که در آن پیدا شده‌اند - در مجموعه موزه بریتانیا در لندن، بریتانیا نگهداری می‌شوند. در حالی که خالکوبی‌های هندسی کمی قدیمی‌تر کشف شده‌اند، خالکوبی‌های مومیایی گبلین قدیمی‌ترین خالکوبی‌هایی هستند که چهره‌های قابل شناسایی را نشان می‌دهند.

قدیمی ترین تتوی جهان


مومیایی های گبلین در سال 1900 بر روی یک نر و ماده حفاری شده کشف شدند. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله علوم باستان شناسی، این مرد تخمین زده می شود که در سن 18 تا 21 سالگی بر اثر ضربه چاقو در پشت مرده باشد دارای نقشی از گوسفند و گاو وحشی است که روی بازوی او خالکوبی شده است، که نمادی از قدرت و مردانگی است. 

همچنین زن  مومیایی روی شانه‌های خود یک سری نقوش S شکل و شکل L مانند روی بازوی خود دارد که او را به قدیمی‌ترین زن خالکوبی شده در جهان تبدیل می‌کند.

 محققان موزه بریتانیا پیشنهاد می‌کنند که خالکوبی‌های S شکل او نقوش آینه‌ای است که روی سفال‌های آن دوره یافت شده است، و L شکل احتمالاً نشان‌دهنده باتوم یا چوب کج است که در تصاویری از رقص آیینی در مصر باستان دیده می‌شود. 

هر دو مجموعه خالکوبی با کربن - احتمالاً دوده - و یک ابزار تیز مانند سوزن مسی  حک شده بودند. این خالکوبی ها زمانی آشکار شدند که نور مادون قرمز بر روی لکه های تیره روی پوست مومیایی ها تابیده شد.

پیش از این نیز، اولین خالکوبی های شناخته شده بر روی بدن اوتزی مرد یخی، مربوط به حدود 3370 تا 3100 قبل از میلاد بود که اشکال هندسی را به تصویر می کشند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد