سنگین ترین حیوان تاریخ کشف شد +تصویر | نهنگ منقرض شده سنگین ترین حیوان تاریخ بوده!

سنگین ترین حیوان تاریخ کشف شد +تصویر | نهنگ منقرض شده سنگین ترین حیوان تاریخ بوده!

نهنگ منقرض شده اما تازه کشف شده ممکن است سنگین‌ترین حیوان تاریخ باشد!

تصویر استخوان‌های پروستوس کلوسوس سنگین ترین حیوان تاریخ

پروستوس کلوسوس (Perucetus colossus)، که فسیل‌هایش در پرو کشف شد، ممکن است سنگین‌ترین حیوان کشف‌شده تاریخ باشد، یعنی حتی سنگین‌تر از نهنگ آبی باشد!

در واقع نهنگ‌های آبی، غول‌های اقیانوس هستند، طول آنها 29.9 متر و وزنشان 180000 کیلوگرم است، که تقریباً به اندازه 36 عدد فیل از سنگین ترین فیل های هندی است که می توانید پیدا کنید. اما نهنگ آبی ممکن است دیگر سنگین ترین حیوانی نباشد که تا به حال زندگی کرده، زیرا یک مدعی جدید برای این رکورد وجود دارد، یعنی پروستوس کلوسوس!

تصویر استخوان‌های کشف شده پروستوس کلوسوس سنگین ترین حیوان تاریخ

بر این اساس یک فسیل جدید از نهنگی به نام پروستوس کلوسوس کشف شده که قدمت آن به بیش از 38 میلیون سال پیش می‌رسد!!!  دانشمندان بر این باورند که این موجود ممکن است سنگین‌تر از یک نهنگ آبی بوده باشد، حتی طول بدنش به این اندازه نبوده باشد. براساس گزارش موجود 13 مهره، 4 دنده و کمی از لگن این موجود دریایی غول پیکر در پرو کشف شده که محققان حدس می زنند که این گونه بین 85 تا 340 تن وزن داشته است.

به گزارش رویترز، استخوان‌های این حیوان حجم غیرمعمول زیادی داشتند و همچنین بسیار متراکم بودند. این ترکیب ضخیم شدن و متراکم شدن استخوان ها پاکیوستئواسکلروز نامیده می شود. این ویژگی در نهنگ های زنده، دلفین ها و گراز دریایی وجود ندارد. اما در سیرنیان ها، که یک گروه پستاندار دریایی که شامل گاوهای دریایی است، وجود دارد.

نهنگ‌هایی که در اعماق شیرجه می‌زنند معمولاً این توانایی را دارند که ریه‌های خود را کاملاً خالی کنند تا بتوانند در نبود فشار ناشی از اکسیژن به اعماق اقیانوس بروند، اما پروستوس کلوسوس احتمالاً در مناطق کم‌عمق ساحلی زندگی می‌کرده که این بدان معنی است که احتمالاً با هوای موجود در ریه های خود درون آب شیرجه می زده. اما غواصی با هوای موجود در ریه‌ها، ماندن در نزدیکی بستر دریا را بسیار دشوار می‌سازد و این همان جایی است که استخوان‌های بسیار سنگین وارد می‌شوند و می تواند با تکیه بر وزن آنان به اعماق فرو برود.

تصویر مهره های عظیم پروستوس کلوسوس سنگین ترین حیوان تاریخ

درکل بدن چاق و حجیم این موجود شاید بیشتر شبیه رسته نهنگ های سیرنی باشد تا نهنگ های زنده. جیوانی بیانوچی، نویسنده اصلی این مقاله میگوید، در میان سیرنی ها، به دلیل اندازه غول‌پیکر و سبک زندگی مشابه‌اشان، احتمالا شکل پروستوس کلوسوس می‌تواند گاو دریایی استلر را تداعی کند که در سال 1741 کشف شد و چند سال بعد توسط انسان‌ها نابود شد!

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد